Rocka Sockorna

Skrivet:    ·  Allmänt
Jag hoppas ingen har missat att rocka sockorna idag för att hylla olikheter. Det synns överallt på sociala medier så jag tog på mig olika strumpor och insåg att jag inte hade någon koll på varför vi rockar sockorna. Jag vet att det uppmärksammades mycket år 2015 då 10-åriga Nathea Anemyr uppmuntrade det och hon har en syster som har Down Syndrome så jag drog en direkt koppling till det.
 
Eftersom att jag hade lite dålig koll på varför jag just ska ha olika sockor på mig så tog jag en tur på google som vägledde mig till Svenska Down Föreningens webbplats. Där kunde jag läsa att man ska ha olika sockor för att hylla olikheter och att det är just sockor har med att de med Down Syndrom har 3 exemplar av kromosom nr 21 och kromosomer ser ut som små X och när man lägger två sockor med hälarna mot varandra blir det till just ett X.
 
Så om du hade lika dålig koll som mig så hoppas jag att ni har fått lite bättre koll på läget och drar på er olika strumpor idag. För er som känner att ni skulle vilja skänka en slant till Svenska Down Föreningens arbete för att sprida kunskap om Down Syndrome och göra samhället mer Down Syndrom-vänligt kan klicka er vidare till https://zohero.com/fundraisers/rockasockorna2016/  .
 
Hade!
 
 



DITT NAMN*
Kom ihåg mig?

DIN EMAIL (publiceras ej)


DIN BLOGG


DIN KOMMENTAR

Cazandra, 18, Sverige.

Välkommen in till mig!
Här kommer ni kunna få följa mig och mitt liv.
KRAM♥

Follow